Näyttelytuomaripulina

Nappasiko gööttisi sertin? Kaipaatko tietoa tuomarista? Tarvitsetko handlausapua?
Vapaata keskustelua näyttelyiden maailmasta!

Näyttelytuomaripulina

ViestiKirjoittaja Jasmin Salo » 13.03.2018 16:34

Täällä voi käydä keskustelua eri näyttelytuomareista.

Onko täällä ihmisillä kokemusta tuomareista Maija Lehtonen ja Harry Tast?
Millaisista gööteistä pitää, painottaako arvostelussa esimerkiksi liikettä vai hyvää kehäkäytöstä?
I feel sorry for people who don't have dogs.
I hear they have to pick up food they drop on the floor.

lägpys-n RTK1 Wäliharjun Intti Iisa 1/16
kulnou-n Kultalammen Esteri 5/08
Jasmin Salo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Re: Näyttelytuomaripulina

ViestiKirjoittaja Oili Helenius » 13.03.2018 21:29

Voi olla, että joku osaa vastata tämän tyyppisiin kysymyksiin kuka mistäkin pitäisi, mutta omalta kohdalta joudun toteamaan, että minulla ei ainakaan ole tällaista tietoa. Niin moneen kertaan on nähty, että sama tuomari tykkää tänään tästä, huomenna tuosta... kaikki riippuu vähän kaikesta. Hyvä esiintyminen ja kehäkäytös ovat varmasti sellaisia asioita, joita kaikki tuomari arvostavat ja näitähän voi sitten treenata ihan jokainen :-).

Tiedän, että on näytteilleasettajia, jotka tekevät tarkkaan kotiläksynsä ja etukäteen valikoivat kenelle tuomarille koiransa esittävät, ja hyvä niin jos siltä tuntuu. Minä ajattelen ennemmin niin, että tuomari on sama kaikille ja esitän koirani saadakseni juuri hänen arvostelunsa. Nytkin olen ilmoittanut pieneen ryhmänäyttelyyn inttivalionarttuni ihan vain siksi, että on kiva kuulla mitä hän pitää siitä nyt aikuisena kun pentuna teki siitä erkkarin ROP-pennun :-). Jännää nähdä tykkääkö siitä vielä! Joidenkin tuomareiden näkemyksestä olen samaa mieltä, joidenkin en. Mutta jos tykkää omistani, niin hienoa - jollei, niin sitten vaan katse kohti uusia pettymyksiä :-).
Oili Helenius
Maunu Tavastin katu 24
20380 TURKU
+358409600456
jaxonvillekennel@gmail.com
http://jaxonvillekennel.tumblr.com
Oili Helenius

Paluu Näyttelyt